Sectiune Galionul "Sfantul Ioan Botezatorul"


       Foarte multi navomedelisti cu experienta (aceasta este prima mea nava) considera aceasta completare a Galionului destul de saracacioasa si fara prea mare importanta, dar eu voi continua aceasta serie deoare consider ca pot sa  o imbogatesc cu suficiente detalii astfel incat sa depaseasca statutul "mediocru" cu care a fost etichetata.


...primele materiale: 












Deoarece nu ni se furnizeaza etapele de asamblare in avans, cum a fost in cazul galionului, nu ma voi apuca inca de asamblare. 



 

Pentru a realiza o sectiune ceva mai completa decat ce furnizeaza DeA va trebuii sa fac ceva modificari la coaste, sa inlatur ultima punte, sincer nici nu-i vad rostul, sa o bordez si la interior. Nu voi folosii puntile oferite. Voi confectiona grinzi si traverse din lemn si o voi face podeaua in mod clasic, din sipcile oferie pentru bordajul exterior, fara furnir.

... nr. 105 





 Coastele unei  nu erau realizate dintr-o singura bucata de lemn ci erau facute din bucati. Kitul oferit de DeA contine o singura bucata de placaj si ... gata... aste este coasta. In consecinta a trebuit sa mai stilizez putin coastele (adica sa le subtiez) , sa pirogravez imbinarile  dintre elementele ce compun coastele, creeand astfel impresia ca coastele sunt realizate din bucati. Subtierea este necesara deoarece o sa bordez si interiorul sectiuni ca sa nu ramana  asa ... dezbraca... iar sa fac operatia asta peste coasta existenat ar fi insemnat o ingrosare  nejustificata a coastei, pe langa faptul ca, aceste coaste sunt nerealist de late.


Asa aratau coastele....



....asa arata dupa subtirere si pirogravare.....

 


 ....si asa arata dupa asamblare si vopsire.



 

Dupa ce am eliminat o mica eroare am continuat cu bordarea la interior a sectiunii...


....urmeaza sa continui...


 Am finalizat si primul rand de intarituri ale coastelor.

am vopsit bordajul interior...
 intariturile si suportul catargului...



si urmeaza sa le le montez impreuna si cu restul de inatarituri..


Am terminat de montat intariturile, am pus stalpisorii, grinzile si traversele, puntea inferioara, am inceput sa bordez urmatorul nivel si ultimul rand de grinzi. Va trebuii sa continui cu traversele si puntea superioara. Dar, aceasta etapa va trebuii sa mai astepte pentru ca sunt de montat diverse echipamente (tunuri, hamace, scripeti, etc) care vor venii in numere viitoare. In consecinta nu ma grabesc cu chestia asta. Voi termina de bordat pe exterior si sa filez sectiunea. Voi  face decuparile pentru saborturi (decuparea locului pe unde trage  tunul), balustrade, chila falsa.




18.02.2013
 
Am continuat cu bordarea la interior si am inceput cu bordarea la exterior...





....am marcat decupajele pentru saborturi...




 ....am decupat saborturile ( a fost un adevarat chin)...




si am inceput cu filarea pe exterior, si iata ce a rezultat...
 


Fata de kitul oferit de DeA am adaugat in plus bordarea la interior care a generat o marire a grosimii sectiunii. Pana aici nu e nimic rau. Lucrurile se complica in momentul in care vrei sa montezi tunul de la puntea inferioara si observi ca este putin cam scurt. In conditiile date am patru  variante:
1. sa  cumpar niste tunuri mai lungi
2. sa lungesc teava .. cumva..
3. sa las saborturile inchise
si varianta 4 , cea pe care o voi alege eu, este aceea prin care, la puntea superioara, saborturile voi fii deschisesi, tunurile fiind pregatite de tragere, iar cea inferioara cu ele tot deschise dar tunurile retrase pentru pregatire. Ceva de genul acesta:



 Pana mai apar mai multe materiale de la DeA am hotarit sa fac cele necesare pentru montarea tunurilor.Si anume:
scripeti simplii...


 
 scripeti dublii nu mai am, asa a trebuit sa-i confectionez eu cum m-am priceput mai bine...





carligele de prindere ...

gabia arborelui principal... 







Tunurile oferit de DeA nu sunt complete. Le lipseste "marul" de infasurare a paramei de prindere. Asa ca a trebuit sa fac o completare. Am lipit un mar de catarg de tun, si l-am slefuit pana la o dimensiune rezonabila. In conditiile date va trebuii sa-l vopsesc.


02.03.2013

 Dupa vopsire si montare tunurile arata cam asa. Parama de prindere a tunului este putin supradimensionata, dar, alta mai buna nu am. O alta problema ar fii aceea ca ea se leaga sub tun, nu deasupra lui. Daca as folosii o parama din canepa atunci nu as avea rasucire si elasticitate in fir. 





Acum ma stradui sa termin cabestanul, si catargul principal. Mai trebuie sa astept urmatoarele editii ale revistei pentru a putea continua. 
 
12.03.2013
 Nu am terminat cabestanul, dar m-am indeletnicit cu niste cutiute mici, mici de tot. Conform planurilor DeA am stricat aproape tot materialul. Nu am putu sa salvez decat 2 cutiute pe care le voi prezenta mai jos.
 Dupa ce taiem  stinghiile la dimesiunile dorite, trebuie sa lipim cutia in modul de mai jos:


 ... apoi trebuie sa lipim marginile...


 si sa obtinem cutia.



Pentru a ridica pe catarg verga va trebui sa folosesc macarale triple vioara. Nu am asteptat sa le comand si le-am confectionat eu. A fost destul de migalos dar rezultatul este bunicel.





Am finalizat si mare parte din exteriorul sectiunii. Acum sunt in curs de realizare a capetelor de berbec. 


Capetele de berbec le-am confectionat dintr-o tija metalica recuperata de la un stergator de parbriz vechi si fludor.

 Dupa montaj arata cam asa.....


 Am realizat si cabestanul puntii inferioare. Piese originale erau putin cam mari, asa ca le-am  micsorat putin.





 15.05.2013
A trecut ceva vreme de la ultima postare. Lipsa de timp si materiale. Asa s-ar rezuma in cateva cuvinte lipsa de activitate. am reusit sa finalizez unele etape... sau macar  partial.
Asa ca sa incepem...
Am montat cabestanul inferior:


Am terminat de montat tunurile:




Am instalat catargul principal:

  

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu